AGENT FOR GCRE IN NORWAY

Useful Links - posting strictly with GC permission only
Post Reply
Guy Croft
Site Admin

AGENT FOR GCRE IN NORWAY

Post by Guy Croft » Sat Apr 01, 2017 8:54 pm

With great pleasure I introduce the newly appointed agent for GCRE for Norway

Norway is an old friend of Great Britain and Remi, my agent is an old friend and respected client.

Here are Remi's contact details:

abarthnorway@gmail.com

Tel (+47) 92622577

Address: Remi Løvhøiden

Lilloe Olsensvei 17A, 0489 Oslo

I am very short of time at present. Remi sent me an elegant resume that is well-worth reading, to my GREAT regret I still have not had time to, as Remi kindly asked of me, review and edit! I shall get on this as fast as I can.

Any, a warm welcome to Remi, no stranger to this forum..

GC
Guy Croft, owner

Abarthnorway - Remi L

Re: AGENT FOR GCRE IN NORWAY

Post by Abarthnorway - Remi L » Wed Apr 05, 2017 9:19 pm

Heisann!

Har nå fått den ære å representere GCRE i Norge.

Fenomenet Guy Croft er svært kjent for de fleste i Fiat/Lancia miljøet i Norge, og jeg har selv brukt han ved flere anledninger opp gjennom årene - både til delekjøp, topplokksarbeid og andre maskineringsoppgaver. Har tilgode å finne noe å utsette på arbeidet og delene hans, det holder høy kvalitet....som man jo forventer med tanke på GC's renommè og priser:-) Angående reklamasjoner har jeg kun hatt en episode med en defekt del - og det løste seg raskt og smidig. Største fordelen av å handle med han er for meg personlig oppfølgingen og informasjonen som følger med - som restaurantør av yrke har tips og råd på veien en nødvendighet for å kunne sette sammen motorer med en viss grad av suksess.

Tror jeg har kjøpt samtlig litteratur Guy Croft har gitt ut de siste årene, og det er veldig nyttig lesning om man har motorinteresse, eller ønsker å overhale og forbedre sine motorer. Forumet her inne er også en nyttig kilde til informasjon.

Norge er et mikroskopisk marked for italiensk eksotika, og vi er få mennesker her oppe på berget. Priser og interesse ligger langt etter europeisk målestokk. Agenturet vil derfor drives på hobbybasis - det innebærer at prisene vil holdes så lavt som mulig uten at dette blir et tapsprosjekt. Håper med dette å bidra til at flere vil ta steget til å selv våge seg utpå med motorbygging, og øke forståelsen for verdien av både motorene og bilene de sitter i. For innehavere av Lampredier av eldre og enklere type med "riktig" antall ventiler vil jeg anbefale Otto Valvole på fjesboka - der medlemmene viser fram litt av sine motorprosjekter og annet snadder.

For deler eller arbeider fra Guy Croft, informasjon eller bare en liten Lamprediprat er det bare å ringe eller sende en mail, så skal jeg forsøke å gi klare svar, eller videreformidle til "oraklet" selv. I første omgang vil jeg ikke bygge opp noe større lagerbeholdning, men muligens anskaffe litt typiske "kjekt å ha ting" på sikt.

Kontaktes raskest og best på:
Tlf: 926 22 577
E-post: abarthnorway@gmail.com

Mvh
Remi Løvhøiden

Nedenfor noen av motorene jeg har bygget/vært involvert i:
IMG_2858.JPG
125S topp med 131 racing kammer
IMG_2858.JPG (1.12 MiB) Viewed 468 times
IMG_6187.JPG
Mellomste guttunge på 6 sliper egenhendig ventilseter på en Ritmo 85s topp etter mine instrukser. Toppen skal på en finfin 128 tilhørende en venn. Fint portet og modifiserte forbrenningskammer gjort av eier.
IMG_6187.JPG (1.23 MiB) Viewed 470 times
IMG_2272.JPG
128 1300 med dellorto - motor for corsa italiana.
IMG_2272.JPG (51.75 KiB) Viewed 497 times
IMG_1686.JPG
Cunningham råder og topplokk gjort av GCRE. Sees i corsaserien en gang i framtiden.
IMG_1686.JPG (31.94 KiB) Viewed 497 times
Last edited by Abarthnorway - Remi L on Thu Apr 06, 2017 11:18 pm, edited 3 times in total.
GC_45

Guy Croft
Site Admin

Post by Guy Croft » Thu Apr 06, 2017 9:18 pm

hey Remi

can you rotate the photo please?!

G
Guy Croft, owner

Abarthnorway - Remi L

Post by Abarthnorway - Remi L » Thu Apr 06, 2017 11:11 pm